Tuesday 25 June 2013

Ini la salah satu coretan dari hidup ku.

Assalam
mase saya sekolah agama dulu tingkatan 1 & 2

saya berpeluang berjmp dengan anggota kumpulan nasyid ni
waktu tu, saya anggap macam remeh je ble nak gi jmp
baik gi jmp "michael jackson". 
sbb ape? sbb sy anggap mereka ambil bayaran yg sgt murah kalau nak dibandingkan dengan artis malaysia yang lain. Mereka hanya ambil RM200/per ahli anggota utk upah persembahan di sekolah lama saya

(cara sy berfikir dulu2)
Sy bg conclusion dengan menganggap.. they are cheap people.

tapi bila dah berusia 26 tahun...
stelah meredah pelbagai peristiwa dalam kehidupan
dan setelah beliau (ahli anggota nasyid) pulang menemui Sang Maha Pencipta
saya dapat rasakan kehilangan beliau.

terasa kejahilan diri ini kerana tidak memilih untuk bersama dengan yang terpilih
alangkah ruginya diri ini.

Dan apabila Ustaz Don menyampaikan hadis Rasulullah SAW berkenaan Allah akan menghilangkan ilmu dengan mematikan alim-ulama. adalah sangat benar.

Daripada Abdullah Bin 'Amar Bin 'Ash r.a berkata; Rasulullah saw bersabda: “Sesungguhnya Allah taala tidak menghilangkan ilmu agama itu dengan dicabutkan sekaligus daripada manusia, tetapi Allah taala akan menghilangkan ilmu itu dengan mematikan para ulama. Sehingga apabila sudah tiada para ulama, manusia akan melantik pemimpin mereka dari kalangan golongan jahil, lalu mereka akan ditanya hukum sesuatu masalah, maka mereka menjawab atau berfatwa tanpa ilmu pengetahuan, maka mereka sesat dan menyesatkan orang lain”.
(H.R Bukhari, Muslim dan Tirmidzi)

No comments:

Post a Comment